Рекомендації батькам

/Files/images/nyuu/sotsalniy_zahist/Поради-батькам-під-час-війни.png

Докладніше тут. Поради батькам як підтримати дітей у зіткненні з викликами війни

Ресурсний сімейний календар

Знаходити моменти радості в щоденному житті - це не розкіш, а життєва необхідність за сучасних обставин. Така інвестиція в нашу психологічну стійкість не потребує багато часу і енергії, але дає нам сил переживати складні часи і робити більш впевнені кроки до нашого майбутнього, де світло сильніше за темряву. Віримо в це.

Дитяча сімейна психологиня Світлана Ройз створила «Ресурсний сімейний календар», в якому вона пропонує кожен свій день присвячувати якомусь маленькому власному святу, а саме:

☀️ 1. День рахування сходинок – з кожною сходинкою, куди б не йшли, на один крок ближче до мети…чи до щастя;

☀️ 2. День гніздування – в ковдрах та подушках. Ти який птах?

☀️ 3. День «зроблено!». Після кожної завершеної справи, кажи (краще вголос) – зроблено! Правда, круте відчуття?

☀️ 4. День запалених вогнів – може, це реальні свічка, гірлянда, а може – усмішка, чи слово від якого засяють очі?

☀️ 5. День Дихання Драконів. Коли робиш довгий видих – можеш побачити дим від твого внутрішнього вогню. Уяви, що ти справжній дракон!

☀️ 6. День написання та вимовляння «Я» тільки з великої літери. Правда, постава змінюється?

☀️ 7. День реготунів – уяви, що ти сьогодні ненароком проковтнув\ла смішинку. Тож, поки вона всередині не розтанула, будеш усміхатись чи сміятись (там, де це доречно).

☀️ 8. День уявних зірок – навіть, коли ми їх не бачимо, зорі все одно світять. Підійми прямо зараз голову, уяви, що її бачиш і усміхнись, своїй Зірці. Зірці твоєї сили, чи таланту, чи любові.

☀️ 9. День споглядання в інших всього найкращого. Уяви, що саме сьогодні люди – знайомі та незнайомі повертаються до тебе своїми найкращими рисами. Що вдається помітити?

☀️ 10. День «ароматних детективів» – коли перед тобою будь-яка страва, заплющ очі і намагайся зрозуміти по аромату – які в ній є інгредієнти.

☀️ 11. День вух, наче у слона – потягни себе за вуха трохи витягуючи, наче ти хочеш їх зробити більше. А тепер нахили вуха, наче хочеш з них витрусити щось некомфортне. Тепер залишилось наповнити їх приємними звуками – які 2-3 ти зараз чуєш?

☀️ 12. День навпаки – зроби сьогодні якусь дію/дії в іншій послідовності.

☀️ 13. День висікання вогню – час від часу зупиняйся, потирай долоні одна об одну, наче висікаєш вогонь. Вже теплі руки приклади до якоїсь частини тіла, якій це тепло саме зараз потрібно - голова, грудна клітина, спина, живіт, ноги.

☀️ 14. День – я Сонечко! Уяви, що ти сонечко, а твої руки – це його промені. Потягнись в різні сторони – вгору, вниз, в різні боки – але саме тягнись, наче твої промені хочуть зігріти та освітити все навколо.

☀️ 15. День надування щік – зроби вдих, надуй щоки, наче ти ховрашок, а потім з дуже повільним видихом здувай. Уявляй, що вся напруга, те, що «заховалось за щоки» та «за груди» поступово виходить.

☀️ 16. День облизування тарілки – звичайно, своєї. Поки ніхто не бачить.

☀️ 17. День м’яких лапок – уяви, що ти йдеш, наче котик. Котики ходять слід в слід. Ставлять задні лапки в слід передніх. І можуть відчути всю «стопу- лапку».

☀️ 18. День витрушування з себе пилу – уяви, що ти килимок, в якому іноді збирається пил, прохлопай себе долонями, наче витрушуєш цей пил.

☀️ 19. День засинання під музику – під яку музику сьогодні захочеться заснути? Тільки обирай ту, в який ритм трохи повільніше за звичний ритм серцебиття.

☀️ 20. День «Дякую, аж підскакую» - від кожної нашою щирої подяки всередині людини, якій ми дякуємо, та й у нас самих всередині стрибають сонячні зайчики.

☀️ 21. День фотографування усмішки – Роби кожного дня своє усміхнене селфі. В кінці місяця зробиш крутий колаж.

☀️ 22. День поцілунків Долі – кожен день готує для нас подарунок.Що сьогодні день підготував для тебе?

☀️ 23. День виконаних обіцянок. Яку, що дали собі чи іншим, ще встигнемо виконати?

☀️ 24. День збирання в пухнасту грудочку – якщо загорнутись в ковдру – яка ти грудочка? М’якенька, тепленька, велика, маленька, чи стирчить з неї носик?

☀️ 25. День «а що б на це сказав\сказала».. ? Коли приймаєш рішення, як би на твоєму місці вчинив Дамблдор, чи Уугвей з мультфільму "панда Кунг Фу"?

☀️ 26. День уявних візерунків на деревах та будинках. Листя на деревах вже немає. Але ти ж можеш уявити – наприклад, на дубі чи каштані – гілки пальми, чи листя яскравого фіолетового кольору. А які можуть бути яскраві візерунки на будівлях? Розфарбуй свою осінь/зиму.

☀️ 27. День – причмокування та слів: "ух як смачно!" Коли сьогодні будеш їсти, будь-що – кажи «Ух як смачно!» і причмокуй губами. Правда, відчуття смаку змінилось?

☀️ 28. День віднайдення балансу. Якщо відчуваєш, що втрачаєш емоційний баланс, уяви, що ти лелека, чи чапля. Стань на одну ногу.

☀️ 29. День малювання котиків. Коли хочеш відпочити, намалюй в чернетці, блокноті, на землі палицею чи навіть просто уяви – котика. Скільки сьогодні вдалося намалювати? Чим більше, тим краще.

☀️ 30. День чухання пузика. Погладь саме зараз себе по пузику, як би хотілось гладити та чухати улюблену тваринку – ти прекрасна людино-тваринка.

Подобається? Створюймо разом моменти радості, відновлюймо свої сили і крокуймо далі до бажаного!

/Files/images/nyuu/sotsalniy_zahist/photo_2024-11-11_14-43-07.jpg

щодо організації виконання домашнього завдання:

Кілька порад, які допоможуть найбільш ефективно справитися з домашнім завданням у короткий час:/Files/images/Untitled-1.jpg

1. Прийшовши зі школи, дитині не варто приступати відразу ж до домашніх завдань. Лише пообідавши і відпочивши 1-1,5 години, можна взятися за науку.

2. Краще почати роботу з легкого, з того, що у дитини виходить швидше, а потім вже беріться за складне завдання. А інакше, взявшись за трудомістку роботу, на яку, як правило, йде багато часу, дитина швидко втратить працездатність і час.

3. Дайте можливість дитині під час занять трохи відпочити. Робіть 10 хвилинні перерви для відпочинку через 20-30 хвилин напруженої роботи. Під час перерви можна злегка підкріпитися фруктами, випити кисіль або сік. Включите улюблену музику, і нехай ваша дитина просто трохи порухається.

4. Учням старших класів перерив допускається через 40-45 хвилин роботи. Виконання відразу всього завдання без перерви не призведе до потрібного ефекту. 45 хвилин - це той час, який доросла людина здатна використовувати для напруженої роботи, не відволікаючись.

5. Підказуйте дитині, як правильно спланувати час для виконання завдань, за що в першу чергу слід взятися. І так поступово ваша дитина буде все рідше вдаватися до допомоги дорослих і почне привчати себе до самостійності.

6. Важливо пояснити дитині, що вона завжди може розраховувати на вашу допомогу, і, якщо знадобиться ваша підтримка, ви в будь-який момент зможете залишити свої домашні турботи і допомогти йому в навчанні.

7. Дитині потрібно обов'язково мати своє певне місце для занять. Якщо немає можливості користуватися цілою кімнатою, то тоді підійде і її частина. Головне - ізолювати цей куточок і облаштувати зручними меблями, які б підходили по зрісту дитини. Кухня не є тим місцем, де вашій дитині зручно буде робити уроки, якщо до того ж у цей момент ви будете займатися приготуванням вечері і переглядом телевізора. Такою «участю» можна тільки нашкодити дитині, тому що буде відволікатися його увага.

8. Освітлення організовуйте ліворуч, а якщо дитина лівша, то - праворуч. Вимкніть телевізор і комп'ютер - цей головний «помічник» у відволіканні уваги.

9. Формуйте звичку доводити розпочату справу до кінця, навіть якщо доведеться чимось жертвувати

10. Хваліть дитину за своєчасно та якісно виконане домашнє завдання

11. У старшокласників, як правило, навчального навантаження стає більше, а час на її виконання скорочується за рахунок комп'ютера і перегляду телевізора. Тому необхідно настояти на виконанні домашнього завдання в першу чергу. А потім тільки розваги та інші справи. Вимкніть телевізор та комп’ютер - цей головний «помічник» у відволіканні уваги.

/Files/images/nyuu/sotsalniy_zahist/photo_2024-11-11_14-43-23.jpg

Що подивитися з дитиною разом

/Files/images/nyuu/sotsalniy_zahist/photo_2024-11-11_14-34-29.jpg

/Files/images/nyuu/sotsalniy_zahist/photo_2024-11-11_14-34-44.jpg /Files/images/nyuu/sotsalniy_zahist/photo_2024-11-11_14-34-47.jpg
/Files/images/nyuu/sotsalniy_zahist/photo_2024-11-11_14-34-49.jpg /Files/images/nyuu/sotsalniy_zahist/photo_2024-11-11_14-34-51.jpg
/Files/images/nyuu/sotsalniy_zahist/photo_2024-11-11_14-34-55.jpg /Files/images/nyuu/sotsalniy_zahist/photo_2024-11-11_14-34-58.jpg

Виклики сьогодення

/Files/images/nyuu/sotsalniy_zahist/12_.png

Як я можу захистити свою дитину, якщо вона постраждала від кібербулінгу?

Поговоріть з дитиною та скажіть, що це – не її вина. Явище кібербулінгу говорить більше про кривдників, ніж про постраждалих. Похваліть дитину за те, що вона вчинила правильно, сказавши вам про цю ситуацію, та запевніть, що разом ви зможете з цим впоратися.

Не ускладнюйте. Не обмежуйте доступ до Інтернету та не забирайте гаджети у дитини – це може погіршити ситуацію та викликати ще більше занепокоєння.

Заохочуйте свою дитину не реагувати на залякування. Іноді реакція у відповідь – це саме те, чого чекає кривдник/-ця, тому що це дає йому/їй владу та перевагу над постраждалим. Ігнорування в цій ситуації також може бути рішенням. Розкажіть, що дитина може припинити спілкування, якщо почувається некомфортно.

Розкажіть про важливість захисту особистої інформаціїта перевірте налаштування приватності у соціальних мережах. Сторінка дитини у соціальних мережах має бути закритою, містити мінімум особистої інформації та бути відкритою лише для тих, кого дитина знає у реальному житті. Поговоріть про це з дитиною та заохочуйте її зберігати інформацію про себе та не ділитися нею в мережі.

Збережіть докази. Знімки екрана з загрозливими повідомленнями, зображеннями та текстами можуть бути використані як доказ, особливо коли ситуація не припиняється.

Заблокуйте кібербулера. Більшість програм та соціальних мереж дозволяють заблокувати повідомлення, коментарі, фотографії з відміткою чи тексти від конкретних людей. Скористайтеся цим та повідомте службу підтримки мережі про це. Вживайте рішучих дій. Якщо ви скористалися всіма перерахованими порадами, але атаки не припиняються – варто звернутися з цим питанням до поліції (ювенальної превенції або кібер-поліції) номер гарячої лінії – 0 800 505 170.

Якщо дитина є кібербулером

Усвідомлення того, що ваша дитина може бути або є кібербулером, швидше за все, викличе багато почуттів. Ви можете почуватися спустошеними, злими, збентеженими, зрадженими, винними або відчувати інші емоції. Намагайтеся тримати свої реакції та почуття під контролем, щоб під час розмови з дитиною ви могли зосередитися на її діях, мотивації та потребах, а не на своїх.

Повідомте дитині, що ви знаєтепро залякування в Інтернеті, і попросіть її розповісти вам усе, що вона зробила.

Намагайтеся слухати без осуду, звинуваченнячи спроб швидко «вирішити» це. Поставте запитання, щоб дізнатися, як довго триває кібербулінг, імена постраждалих, імена будьяких інших причетних осіб, та як це відбувалося. Якщо є докази – текстові повідомлення, фото, коментарі тощо – нехай ваша дитина їх вам покаже.

З’ясуйте, чому це сталося. Немає виправдання для кібербулінгу, але дуже важливо зрозуміти, чому ваша дитина вирішила діяти таким чином, які проблеми призвели до цього, – їх також потрібно вирішити. Чи це вона робить, тому що над нею знущається хтось інший? Вона переживає стрес (розлучення, переїзд чи щось інше, що потребує вирішення)? Вона уявляла, що це просто «смішно»?

Видаліть матеріал. Попросіть дитину видалити всі повідомлення, зображення, коментарі чи відео, які пов’язані з кібербулінгом. Слід докласти значних зусиль, щоб видалити якомога більше таких матеріалів.

Визначте наслідки. Вибір варіантів наслідків має враховувати вік дитини, її зрілість, досвід та потреби користуватися Інтернетом. Припинення кібербулінгу є важливим кроком, але процес не закінчується, поки не відбудеться зміна думок та поведінки і не буде відшкодовано збитки.

Як говорити з дитиною про булінг, щоб вона вас почула?

Важлива інформація для батьків та законних представників, яка допоможе глибше зрозуміти причини та наслідки булінгу, а також отримати дієві поради від освітян, психологів та поліції щодо його протидії цькуванню. ТУТ

Про що розмова?

Як працює кнопка «Повідомити про булінг» у системі АІКОМ?

Як побудувати довірливі відносини з дитиною? Як спонукати її розповісти про цькування в школі, якщо воно відбувається?

Яка ситуація з булінгом серед підлітків та що з цим робити батькам? Що робити, якщо ваша дитина ображає інших?

Як сучасні технології впливають на кібербулінг?

Як реагує поліція на випадки? Які механізми захисту існують і як правоохоронці можуть допомогти батькам?

Кiлькiсть переглядiв: 2110